Novost
Nissan Juke u Zadru!
Gradski okoliš uskoro će se promijeniti… i opet zahvaljujući Nissanu. Stigao je Juke, novi član Nissanove obitelji crossovera, spreman poslati samodopadnost stare garde u zaborav.
Predugo su tržište malih hatchbackova obilježavali dobri, ali dosadni automobili. Dolaskom Jukea, to se mijenja. Juke je prvi mali crossover na svijetu i slijedi stope Murana, prvog crossovera na svijetu – te iznimno uspješnih Qashqaija i Qashqaija+2. Ta četvorka učvršćuje Nissanov položaj kralja crossovera.
Poput svoje starije braće, Juke nudi osebujan spoj snage SUV-a i sportskog stila. Osmišljen da tržište malih automobila obogati s ponešto muževnosti i dinamičnosti, Juke objedinjuje brojne suprotnosti unutar svojih vrlo individualnih linija.
''Spaja najbolja obilježja SUV-a i sportskog automobila,'' rekao je Vincent Wijnen potpredsjednik marketinga za Nissan Europu. ''Prostran je ali kompaktan, robustan a dinamičan te praktičan i zaigran. Ta su obilježja naizgled proturječna, ali u Jukeu se sjedinjuju i stvaraju nešto istinski jedinstveno.
Dizajn zrači optimizmom. Stapanjem elemenata dizajna iz dvaju segmenata nastao je malen ali smion crossover koji zrači istinskom pouzdanošću i stilom. Iste osobine očekujemo i kod Jukeovih kupaca'', rekao je Vincent Wijnen.
S dizajnerskog gledišta, donji dio Jukea čisti je SUV. Veliki kotači, široke gume, velik razmak od tla i robustan stav stapaju se s gornjim dijelom, koji pak kao da pripada istinskom sportašu - visoke bočne crte, uski bočni prozori koji podsjećaju na vizir i padajuće krovne crte kakve viđamo na kupeima. Dojam kupea još pojačavaju stražnja vrata čije su kvake skrivene u njihovim okvirima.
Sportski se izgled nastavlja i u unutrašnjosti. Kabinom dominira središnja konzola nadahnuta spremnikom za gorivo s motocikla. U neuobičajenoj boji visoka sjaja - metalik crvenoj ili sivoj – automobilu daje zabavan duh. Stražnja vrata i prilagodljiv prtljažni prostor sa skrivenim pretincima jamstvo su praktičnosti.
Juke se temelji na prilagodljivoj platformi B Alijanse Renault-Nissan, poznatoj po dinamičkim karakteristikama , ali i, prema očekivanjima kupaca, unaprijeđenoj za kompaktan crossover koji je zabavno voziti. Na modelima s prednjim pogonom prednji je ovjes izveden MacPhersonovim opružnim nogama, a stražnji torzijskom osovinom; dok modeli s pogonom na sve kotače straga imaju multi-link konstruiran prema sustavu koji se ugrađuje u Qashqai.
Sustav All mode 4x4-i obnovljena je inačica cijenjenog Nissanova elektroničkog sustava pogona na sve kotače. Odsad je opremljen tehnologijom aktivne raspodjele okretnog momenta koja povećava okretnost i smanjuje podupravljanje pri vožnji kroz zavoje pa je upravljanje okretno i zabavno.
Ujesen, na početku prodaje, bit će dostupna tri motora: dizelski i dva 1,6-litrena benzinska, svi usklađeni s normom Euro 5. Vrh ponude čini nov benzinski motor (MR16DDT) s izravnim ubrizgavanjem (DIG-T) i turbopunjačem. Riječ je o jednom od najsnažnijih motora u klasi – razvija 140kW (190 KS) i 240 Nm uz nisku potrošnju goriva. Kombinacija izravnog ubrizgavanja i turbopunjača omogućava snagu i odzive kakvi se očekuju od 2,5-litrenog motora uz potrošnju svojstvenu slabijem motoru.
Drugi je benzinski motor novorazvijena inačica iz Nissanove pouzdane motorne obitelji HR. Nazvana HR16DE, lagana, 16-ventilska jedinica niskog trenja ima jedinstven sustav dvostrukog ubrizgavanja koji omogućava točnije doziranje goriva radi boljeg izgaranja i razvija 86 (kW) 117 KS. 1,5-litreni K9K dCi dizelski motor snage 81kW (110 KS) s common rail tehnologijom nudi odlična vozna svojstva zahvaljujući uzbudljivom okretnom momentu od 240 Nm.
Benzinski 1,6-litreni motor s pogonom na dva kotača i turobomotorom dostupan je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok će Nissanov mjenjač Xtronic CVT, sa 6-stupanjskim ručnim načinom rada, biti dostupan na vrhunskoj inačici s pogonom na sve kotače.
Atmosferski 1,6-litreni benzinac moći će se kupiti s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ili unaprijeđenim Xtronicom CVT, a 1,5-litreni dizelaš sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.