Novost
Premijera limuzine Kia Optima
Limuzina, koja u Europu stiže u proljeće iduć
e godine, predstavljat će sljedeću generaciju Optime, koja je nastavak Kijine preobrazbe. Limuzina (Korejanci su je u Europi prodavali pod imenom Magentis) nastupati će pod jedinstvenim imenom Optima na svim svjetskim tržištima (s izuzetkom Južne Koreje, gdje se zove K5).
Novi model, koji je nastao kao plod suradnje Kijinih dizajnerskih studija u Frankfurtu i kalifornijskom Irvinu, duži je, širi i niži od prethodnika. Optima nastaje na sasvim novoj platformi, koja joj dozvoljava, za tu klasu malo neobične dimenzije i proporcije, što joj omogućava prepoznatljivost među konkurentnim limuzinama te klase.
Optima će postati prvi Kijin serijski hibridni model, koji će biti (za sada samo) za sjevernoameričko tržište na raspolaganju od početka naredne godine.
Vitak i dinamičan vanjski izgled
Vanjski izgled karakteriziraju kromirani luk, koji se rasteže od A do C stupova, a koji vozilo vizualno snižava.
Dio standardne opreme eksterijera je dvostruka kromirana ispušna cijev, stakla sa UV zaštitom i žmigavci integrirani u bočna ogledala. Zavisno o paketu, Optima može biti opremljena s maglenkama, grijanim bočnim ogledalima, kromiranim ručicama vrata ili u boji karoserije ili npr. sa 17-inčnim aluminijskim naplatcima dimenzija 215/55 R17.
Bolje opremljene varijante imaju HID farove s automatskim podešavanjem, LED svjetla straga, kromiranu »tigrer« masku, stražnji spojler, 18-inčne crne alu naplatke dimenzija 225/45 R18 i još mnogo toga.
Luksuzno opremljena unutrašnjost
Unutrašnjost Optime svakome daje do znanja da je to vozačev auto. Instrument ploča je blago okrenuta prema vozaču što stvara osjećaj kokpita sa svim mjeračima uz pravi sportski duh bez odricanja komforu ili prostranosti. Prekidači mjenjača na obruču upravljača (standardno na izvedbama s automatskim mjenjačem) dio su dodataka koji dovoljno govore o tome da je Optima namijenjena ljudima koje voze sa strašću.
Standardna oprema između ostalog nudi: AM/FM/CD/MP3/Sat ‘Dimension‘ audio sustav sa osam zvučnika, USB priključak za emitiranje glazbe u mp3 formatu, Bluetooth® za handsfree mobilno telefoniranje.
Vozila s automatskim mjenjačem između ostalog biti će serijski opremljena i s tempomatom i Kijinim ‘Active Eco System‘ pokazivačem optimalnog načina vožnje.
Ostala oprema paketa nudi gumb za paljenje motora (uz koji dolazi i daljinsko zaključavanje/otključavanje bez ključa), dvozonski automatski klima uređaj, upravljač, ručica mjenjača i sjedala presvučeni kožom i brojne kromirane dodatke.
Popis opreme uz doplatu je velik i obuhvaća dodatke kao što su: električni panoramski krovni prozor, upravljač, ručica mjenjača i sjedala presvučeni kožom, podešavanje vozačevog položaja sjedenja sa memorijskom funkcijom, grijanje i hlađenje prednjih sjedala, grijanje stražnjih sjedala i obruča upravljača (na određenim tržištima sa “sibirskim” vremenskim (ne)prilikama) i sl.
Za europsko i sjevernoameričko tržište na raspolaganju biti će i navigacijski sustav sa glasovnim naređivanjem i 7-inčnim zaslonom, koji zajedno sa audio sustavom pruža vrhunske užitke i za najzahtjevnije audiofile i za sve one koji traže superiornu kvalitetu, najnovije tehnologije i uživanje u vožnji.
Nova napredna platforma
Nova Optima napravljena je na sasvim novoj platformi i sa prethodnikom osim imena nema ništa zajedničko. Optima iznosi u dužinu 4.845 mm (45 mm duža od prethodnog modela), širina je 1.830 mm, a međuosovinski razmak je 2.795 mm (+75 mm). Novost je i nešto niža udaljenost od podloge, što poboljšava aerodinamiku i smanjuje otpor zraka, a što ima za posljedicu i manju potrošnju goriva.
Monocoque šasija ima nezavisni ovjes (MacPherson, stražnje noge imaju multilink vodilice sa plinskim amortizerima).
Motorna gama
Zapadnoj Europi namijenjen je pogon na prednje kotače s jednim benzinskim (2.0 CVVL) i jednim dizelskim motorom (1.7 VGT turbo-diesel). U Rusiji i na još nekim tržištima Optime će pokretati 2.4-litarski MPI benzinski motor snage 178 KS. I ručni i automatski su šesterostupanjski – automatski je Sportmatic™ s mogućnošću sportskog ručnog mijenjanja. Na detaljnije tehničke podatke za zapadnoeuropsko tržište ipak ćemo još malo morati sačekati.
Izvan Europe Optimu će od kraja 2010. godine pokretati čak 6 različitih benzinskih motora iz obitelji Theta II, a premijerno će dobiti i tehnologiju direktnog ubrizgavanja goriva (GDI) snage do 278 KS.
Maksimalna sigurnost
U skladu sa Kijinom filozofijom razumijevanja sigurnosne opreme Optima je serijski opremljena sa šest zračnih jastuka, aktivnim naslonima za glavu na prednjim sjedalima, dodatnim bočnim ojačanjima, sigurnosnim pojasevima podesivim po visini u tri točke i zatezivačima, sidrištima za dječja sjedala, kontrolom tlaka u gumama. Tu su i kočioni sustav ABS sa pomoćnim kočionim sustavom BAS, sustav kontrole stabilnosti ESC, sustav protiv proklizavanja pogonskih kotača (TCS), pomoć kod polaženja uzbrdo (HAC), koji bi na našem tržištu trebali biti standardni.
TEHNIČKI PODACI
Vanjske dimenzije
Dužina: 4845 mm; širina: 1830 mm; visina: 1455 mm;
Međuosovinski razmak: 2795 mm
Unutrašnje dimenzije
Prostor u predjelu glave (sprijeda): 1015 mm, (straga): 955 mm;
Prostor u predjelu nogu (sprijeda): 1155 mm, (straga): 880 mm
Nova Optima: